![]() |
![]() |
Samtliga priser är inklusive moms och i svenska kronor (SEK). Vi reserverar oss för eventuella fel i prislistan.
För att handla hos oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans (t.ex. en förälder) godkännande.
Du kan för närvarande betala på följande sätt:
Betala med Visa/MasterCard. Betalningarna sker via Bambora/Worldline. Tänk på att du behöver din bankdosa eller liknande för att kunna genomföra din betalning. Summan blir reserverad när ordern läggs och inom en eller ett par bankdagar dras pengarna från kontot.
Detta görs genom att du betalar in ordersumman till vårt bankgirokonto efter ordern är lagd. Var noga med att ange din referens (som står på din orderbekräftelse) så att vi vet vem som har satt in pengarna. Tänk på att leveranstiden blir något längre i och med att det tar en eller ett par dagar innan betalningen finns på vårt konto.
Du kan få din beställning skickad mot faktura. Detta innebär att du får en faktura tillsammans med din beställning (i paketet). Fakturan betalar du sedan på samma sätt som en vanlig räkning via din Internetbank eller hos Posten/Banken. Betalningstiden är 14 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företagskunder. Det kostar 20 kr att betala mot faktura. Vi gör en kreditupplysning på alla som handlar mot faktura. Det skickas en kopia på kreditupplysningen via e-post, SMS eller via brev.
Ordrar som beställs innan 12:00 en vardag skickas normalt samma dag och har sedan 1-3 dagars leveranstid. Är det någon produkt vi inte har i lager blir leveranstiden något längre då vi måste vänta in produkten från våra leverantörer. Du ser leveranstiden vid varje produkt. Dessa tider avser arbetsdagar. Då du beställer flera produkter skickar vi alla samtidigt. Vi reserverar oss för att enstaka beställningar kan ta någon dag extra. Ibland kan leverantörerna tillfälligt sakna produkten i lager och då kan vi inte leverera produkten inom de dagar som vi angett. Skulle detta vara fallet hör vi naturligtvis av oss till dig så fort som möjligt. Ordrar med förskottsbetalning tar ett par dagar extra i och med att det tar tid för betalningarna att komma in på vårt konto.
Vi levererar endast inom Sverige.
Om du beställt en produkt som vi inte kan få tag i på grund av att den är slut hos våra leverantörer kommer vi att kontakta dig. Din order tas då bort och eventuella förskottsinbetalningar betalas tillbaka, såvida du inte har några andra önskemål.
Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.
Om du har möjlighet kan du själv hämta beställningen i vår butik i Umeå så slipper du fraktavgiften.
Vid ej uthämtad försändelse debiteras våra fraktkostnader tur och retur. Utöver detta uttages en avgift på 50 kr för administration. Skulle ett paket inte hämtas ut och fakturan med avgifterna för det inte betalas tar WorldofBoardGames ärendet vidare till inkassoföretag och debiterar kunden samtliga inkassokostnader.
När du lägger en order får du en bekräftelse på skärmen om att ordern har registrerats i vårt system. När vi sedan har skickat din order sänder vi ett e-postmeddelande till dig där försändelsens kollinummer bifogas. WorldofBoardGames förbehåller sig rätten att ej behandla en order. Om så sker skickar vi ett e-postmeddelande där detta klargörs. Samtliga ordrar är bindande.
De beskrivningar och bilder som finns till produkterna i webbutiken ska endast ses som beskrivande. Det är möjligt att den faktiska produkten skiljer sig från det som beskrivs och finns på bild. Detta främst beroende på att det ibland kan finnas flera olika upplagor. Vi försöker dock alltid att skriva vilken upplaga vi har i de fall då upplagorna skiljer sig märkvärt från varandra. Skulle det vara viktigt för dig att få en viss upplaga är det bra om kontakta oss innan du beställer för att försäkra dig om att du verkligen får rätt.
Som privatperson har kunden enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. Vi har dock förlängt ångerrätten till 30 dagar. Produkten måste vara i väsentligt oförändrat skick för att ångerrätten skall gälla. För att begära ångerrätt måste du kontakta oss och få en bekräftelse. Återsändelse av vara, som returneras med hänvisning till distansavtalslagen, sker på kundens bekostnad då distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport från kund till leverantör eller annan utförd tjänst.
WorldofBoardGames garanterar att alla varor kontrolleras innan vi skickar dem. Skulle varan ändå vara trasig eller felexpedierad kommer vi givetvis att kostnadsfritt åtgärda detta.
Skador på emballaget skall anmälas direkt till Posten vid mottagandet av varan.
Om varan är skadad skall det anmälas till oss inom 3 dagar från mottagandet via e-mail eller telefon. Vid anmälan får du veta hur du ska göra. Om du inte anmäler skadan innan du sänder tillbaka varan godkänner vi inte returen.
Reklamationsrätten är 3 år.
WorldofBoardGames försöker ALLTID lösa eventuella problem som uppstår. Om en tvist mot all förmodan skulle uppstå följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Vi värnar om dig och din integritet och vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. I vår personuppgiftspolicy hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter. I policyn beskriver vi bland annat vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.
Incrade KB (org.nr. 969701-0636) är personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Om du vill kontakta oss gällande dina personuppgifter, eller något annat, är du hjärtligt välkommen att ringa eller mejla oss via kontaktuppgifterna nedan.
Incrade KB Björnvägen 11 906 40 Umeå Tel: 090-205 92 10 E-post: info@incrade.com
För att kunna behandla och skicka din order lagrar vi de personuppgifter du uppger hos oss. Vi lagrar namn, adress, telefonnummer, e-postadress, köphistorik och din kommunikation med oss. Denna information är viktig för att vi ska kunna behandla din order och ha möjlighet att kontakta dig som kund gällande ordern (t.ex. för att du ska kunna få SMS-avisering, meddelanden vid eventuella problem med ordern, osv). Informationen lagras också hos oss för att kunna användas vid eventuella reklamationsärenden.
Väljer du att ta emot våra nyhetsbrev lagrar vi även din e-postadress i detta syfte. Det är enkelt att avregistrera dig, tryck bara på avregistreringslänken längst ner i nyhetsbrevet.
Skapar du ett användarkonto hos oss lagrar vi ditt valda användarnamn, lösenord och din e-postadress. Anger du ditt namn och adress i dina användaruppgifter lagras även denna information för att t.ex. kunna användas vid köp. E-postadressen används främst för att kunna skicka ut ett nytt lösenord om du glömt dina uppgifter.
Vi använder även Google Analytics för att samla in besöksmönster i form av besökta sidor hos oss, samt hur man har hittat till vår hemsida. Denna information använder vi för att förbättra hemsidan och för att kunna göra rätt marknadsföring på rätt plats.
Vi lagrar även er IP-adress i samband med ditt besök på vår hemsida och vid köp. Detta görs främst för att kunna motverka och upptäcka bedrägerier.
För att kunna skicka din order delar vi namn, adress och telefonnummer (mobil) med Unifaun och Postnord. Unifaun sköter hanteringen av etikettutskrifter till paketen och Postnord har hand om transporten av ditt paket.
Vi använder en extern leverantör för att kunna skapa och skicka nyhetsbrev. Nyhetsbrev skickas endast till de kunder som klickat i att de vill ha nyhetsbrev från oss. Väljer du att avregistrera dig från sändlistan raderas denna information hos leverantören.
Vid betalning med kort utförs transaktionen hos vår betalningsförmedlare, Bambora/Worldline, som har hand om dina kortuppgifter, dessa behandlas och lagras alltså inte hos oss.
Vid köp mot faktura använder vi dina personuppgifter för att göra kreditupplysningar, vilket innebär att vi delar dina personuppgifter med bolaget som utför själva kreditupplysningen.
Besöksstatistiken/besöksmönstren samlas in med hjälp av analysverktyget Google Analytics och lagras därför hos Google.
Utöver detta kan vi även enligt lag vara tvingad att lämna ut uppgifter till annan part. Vid all hantering av personuppgifter iakttas hög säkerhet och sekretess.
Vi lagrar din information så länge du har en aktiv relation med oss. När du inte har gjort något köp, loggat in på din användare eller besökt vår hemsida på mer än 3 år kommer dina personuppgifter raderas, förutsatt att informationen inte behövs för något annat ändamål enligt lag som t.ex. bokföringslagen.
Som kund har du följande rättigheter gällande din information.
Rätt till registerutdrag Du har rätt att begära en kopia av de personuppgifter vi har lagrade om dig.
Rätt till rättelse Om någon information vi har lagrad om dig som kund är felaktig så har du rätt att få denna information uppdaterad.
Rätt till radering Om du inte längre vill ha din information hos oss har du rätt att få informationen raderad/anonymiserad. Denna rätt är begränsad av skäl som väger tyngre, som exempelvis misstanke om bedrägeri eller om informationen behövs för att slutföra avtalet (leverans av ordrar, fakturering eller liknande).
Rätt till dataportabilitet Du har rätt att begära att vi skickar din data till en annan organisation, eller att få ut den själv i ett vanligt förekommande format (XML, CSV, HTML).
Rätt att ange klagomål till tillsynsmyndigheten Vi vill att våra kunder ska känna sig glada och trygga när de handlar hos oss. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina personuppgifter tar vi gärna emot dina synpunkter för att få till en så bra lösnings som möjligt, och en chans att i fortsättningen få ditt förtroende. Du har också alltid rätt att inge ett klagomål till Datainspektionen vilket du hittar mer information om här: https://www.datainspektionen.se.
Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på hemsidan. Det finns två typer av cookies: 1. En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. 2. En sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare. Vi använder cookies för att du som besökare ska få tillgång till hemsidans alla funktioner och för att ge statistik om bl.a. användandet av vår hemsida. Det är viktigt för oss för att kunna förbättra hemsidan genom att exempelvis anpassa den bättre efter våra kunders önskemål och köpmönster. Statistiken är värdefull för oss för att vi ska kunna vidareutvecklas och göra hemsidan bättre för dig som kund. Permanenta cookies används för att lagra dina eventuella personliga inställningar hos oss. Sessionscookies används främst i syfte att behandla ditt köp. Genom att använda vår hemsida samtycker du till behandlingen av cookies enligt vad som sägs här. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar. Observera att om du väljer att inte acceptera cookies kan funktionaliteten på hemsidan komma att begränsas och kanske inte fungerar som avsett.
Denna personuppgiftspolicy kan komma att uppdateras för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Den senaste uppdaterade versionen av personuppgiftspolicyn hittar du alltid på denna sida.
Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.
E-post: info@worldofboardgames.comOrdrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.
Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.