Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
"Skrattade tills vi grät blod! Vill stanna här föralltid... 10/10!"
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Olika universum, osannolika hjältinnor, men premissen är densamma: du är den sista kvar och det är dags att gå på offensiven...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Specialistläkaren Dr. Fright vill få sin hämnd och förorten kommer aldrig bli sig lik igen...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
I rymden hör ingen dig skrika...
Antal spelare: 1, Speltid: 60 min, Ålder: 14+
'Ratchet Lady' är på dåligt humör. Hon använder en egen form av terapi på hennes offer för att forma dem till blodtörstiga dårar...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Inte alla berättelser slutar lyckligt i alla sina dagar. Det här är inte den stora, stygga vargen som du föreställde dig som barn - den är större och elakare än du kan föreställa dig.
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: ?
Organismerna är farliga, osynliga varelser som tar över oväntade offer. Lita inte på någon, testa misstänka offer och döda de som har muterat!
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Stor låda med startbox, samtliga historier från S1 samt extramaterial och spelmatta.
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Vedergällningen är nära. Gudarnas vrede kanaliseras genom Inkanyamba och om ingen stoppar honom kommer han och blodet av hans offer vara det enda kvar...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Ett mörkt moln kastar skugga över dig och andra ovetande offer. Du inser snabbt att det inte är ett moln som hänger över er och känner paniken växa när en fågel leder resten ner mot folkmassorna...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
En ond vålnad har fäst sig vid en liten flicka, och endast du kan rädda henne...
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Med järnmask för ansiktet och slägga i hand, letar Slaktaren Hans sina nästa offer. Och lägret du är på är hans nästa destination...
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60-90 min, Ålder: 14+
Enter the age where our ancestors truly feared the night, where Manors, Castles, Forests and Graveyards loom over the countryside waiting to be infested with those ancient evils that man has long since forgotten. Enter the age where folklore was a thing that was told in secret as a means of survival and not just a tale to keep frightened children from sleeping in their beds.
Antal spelare: 3-4, Speltid: 30-0 min, Ålder: 12+
In Four Dragons, players compete to be the dragon who summons the rain to save the village and the harvest. The game is one of trick-taking, but points are not what they seem, for points are scored only if specific combinations of cards are captured!
Antal spelare: 2-5, Speltid: 60 min, Ålder: 13+
In the Gloom card game, you make your eccentric family of misfits suffer the greatest tragedies possible before helping them pass on to the well-deserved respite of death. Just mix the 55 transparent cards in this set together with your copy of Gloom to add morbid new Modifiers, Events, and Untimely Deaths, and a new family of intrepid explorers who've faced misfortune across the globe.
Antal spelare: 2-5, Speltid: 60 min, Ålder: 13+
Adding an extra level of strategy, new persistent effect icons on cards allow their special effects to continue to be active even if covered by another card. A persistent effect ends only when the attached character is killed.
Antal spelare: 2-5, Speltid: 60 min, Ålder: 14+
Håll dina fiender glada, dina närmsta miserabla i en kamp om göra sin familj den mest tragiska!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 160-0 min, Ålder: 13+
in Goetia: Nine kings of Solomon players are competing over resources that are needed to communicate with goetic demons. Each demon have specific characteristics and powers that will give the players an advantage over one another.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-0 min, Ålder: 13+
Gruff: Whispers of Madness is a stand-alone game that is fully compatible with the Gruff rules system and other Gruff games. Whispers of Madness provides the same visceral competitive experience as Gruff, but adds a new mechanic to the game, Sanity and Madness! Gruff: Whispers of Madness also includes co-op and single player modes where you will challenge troll boss-fights!
Antal spelare: 1-10, Speltid: ?, Ålder: ?
Hjärnor är ett figurspelssystem som utspelar sig i samhället Möllinge på den skånska ostkusten, kort efter den katastrof som förvandlat stora delar av befolkningen till zombier. Spelet är helt kooperativt och scenariobaserat, där spelarna tar rollen som varsin hjälte och försöker gemensamt uppnå spelets mål.
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60-0 min, Ålder: 10+
The stakes have been raised. Imagine living in a place so wretched that it's not plagued by one, two, or even three monsters — but seven of the most horrifying fiends!
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60-0 min, Ålder: 10+
Samarbeta för att skydda Cross Creak och besegra ikoniska amerikanska monster.
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60 min, Ålder: 10+
På ön Atlantis har människor på grävmaskiner upptäckt Pandoras ask och öppnat den. Genom att göra det släppte de lös Greklands mest ökända monster som sugit kraft från rikets hjältar!
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60 min, Ålder: 10+
Du är en av jordens främsta monsterexperter och du har kommit till en mystisk arcane-punkstad som är centrerad kring Void, en port mellan världarna från vilken fasor av alla slag kan bryta ut.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 30 min, Ålder: 15+
If I'm Going Down... (or IIGD) is the first ever Dying Card Game (or DCG) from Van Ryder Games. A DCG is a card game in which it is certain that the character(s) WILL die. For 1 to 2 players (expandable to 3 to 4 with a 2nd copy), IIGD is set in a world overrun by zombies. Unlike virtually every other Zombie game, your goal is not to survive, but to kill as many zombies as possible before you die, which results in very engrossing solo or cooperative play.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 45-60 min, Ålder: 14+
Kämpa dig igenom Vainglorys brunn i ett samarbetskortspel för två.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
KULT: Divinity Lost is a reboot of the highly acclaimed and infamous contemporary horror role-playing game “Kult”, originally released in 1991. This, the 4th edition of Kult, features a completely new rule-set, and the setting is updated to present day. Escape your nightmares, strike bargains with demons, and try to stay alive in a world full of pain, torture, and death.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
The “Black Edition” is an exclusive cover variant of the Core Rules, featuring an all-black cloth cover with the KULT name in blood red.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Den inbundna Gamemaster sourcebook Beyond Darkness and Madness för KULT: Divinity Lost, 296 sidor.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Den exklusiva varianten "Black Edition" av Gamemaster-sourcebook - Beyond Darkness and Madness - har ett helt svart tygomslag med KULT-namnet i blodrött. Detta är för den inbitne KULT-fantasten, som letar efter något extraordinärt.
Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.
E-post: info@worldofboardgames.comOrdrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.
Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.