Arkham Horror: The Card Game (LCG) är ett äventyrligt samarbetsspel som lämpar sig precis lika bra i grupp som för en spelare, med en rekommendation på två!
Arkham Horror: The Card Game tar det kortdrivna äventyrandet från brädspelet (Arkham Horror: Third Edition) och plockar bort alla spelbräden, för att istället ersätta dem med fler spelkort. Ett av utgivarens största och mest populära spel inom genren Living Card Game; med det mer äventyrliga upplägget och omspelbarheten, samt att varje expansionspaket med nya kort har samma innehåll. Ett LCG handlar nämligen inte om att försöka samla eller byta spelkort mellan olika spelare, som i t.ex Magic: The Gathering och Pokémon, utan har istället fokus på spelmekaniken och upplevelsen.
Grundspelet Arkham Horror: The Card Game (Revised Core Set) räcker för att upp till fyra spelare ska kunna sätta sig ned med varsin väldigt unika kortlek och egna spelstil, när man tillsammans försöker besegra de kreatur och människor som ställer sig i ens väg för att lösa ett scenario. Spelet är mest rekommenderat för 1 eller 2 spelare, då det kan ta väldigt lång tid mellan spelrundorna när man är 3 eller 4 som spelar.
Äventyrsdelen expanderas dels genom mindre scenariopaket, dels genom kampanjexpansioner som innehåller flera sammanlänkade scenarier. I övrigt finns även karaktärspaket som lägger till nya spelkort att bygga kortlekar med. Men där finns även rekommendationer och listor för färdiga kortlekar, så att spelaren snabbt och enkelt istället kan lägga sin tid på att spela spelet, för de som inte är lika intresserade av kortleksbyggande.
Arkham Horror: The Card Game är inte särskilt komplicerat att lära sig och ett scenario går ganska snabbt att spela (för 1-2 spelare), och rekommenderas om man vill prova ett kortspel där fokus ligger på story och utforskande.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
This is not a standalone product. A copy of the Arkham Horror: The Card Game Core Set is required to play.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
In the shadowy, decrepit seaport of Innsmouth, a tangled scheme begins to unravel. A government agent goes missing. Strange creatures are sighted by the reef along the coastline. Celestial bodies align. And, caught in the center of it all, several outsiders awaken in a deadly pit with no memories of how they got there or how to escape.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Under the waves, an ancient civilization thrives, and a conspiracy brews. Only those outsiders who have heard the whispers of the deep can brave the maelstrom and discover the secrets of the abyss.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90 min, Ålder: 14+
Myriad dimensions exist layered over our own. Sometimes, when the barrier between these layers is thin, things creep in from the vast beyond. It is up to those with accursed knowledge to stop such entities from tearing our dimension apart.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Search for Kadath is Scenario 2–A of The Dream-Quest. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream-Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Threads of Fate is the first Mythos Pack in The Forgotten Age cycle.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Weaver of the Cosmos is Scenario 4–B of The Web of Dreams campaign for Arkham Horror: The Card Game. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream- Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign. After the events of Point of No Return, you have finally reached the perilous nightmarescape that you have been led to since the very beginning. Everything has led to this— Virgil’s writings, your companions’ unending sleep, the black cat, all of it. This transdimensional space is home to a spider creature that would obliterate your world and replace it with a new reality. If you cannot stop it, there will be no Earth left to return to, no escape from this hellish dream, and the Dreamlands will be lost as well. You have no choice but to fight.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Where the Gods Dwell is Scenario 4–A of The Dream-Quest campaign. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream- Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign. After the events of Dark Side of the Moon, you have finally made your way to lost Kadath, where Nyarlathotep is waiting for a battle that will force you to face deceit, lies, and shifting reality. If you can somehow draw him out, expose him, you may stand a chance, but how do you fight an enemy you cannot understand?
Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.
E-post: info@worldofboardgames.comOrdrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.
Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.