DC comics har gjort det! Ett riktigt kul kortspel som är enkelt att lära sig, bra variation och fina välgjorda kort. Något obalans i spelet vid 5 spelare, 2 funkar hur bra som helst! Rekommenderar ett inköp av sleeves i samband med beställning.
Skriven av: jownie - 2013-02-12 14:27:32
Hade en fantastisk session av det här spelet med 4 vänner häromkvällen. Vi spelade ett antal rundor då det är ganska snabbspelat, och det som gör det här spelet till en riktig pärla är alla samtal som skapas kring de olika korten. I våran grupp fanns det många som var genuint historieintresserade och allmänt kunskapshungriga, så vi ägnade mycket tid åt att diskutera de olika korten i förhållande till varandra. Vi försökte även dra paralleller emellan olika kort. T ex så stod det på ett kort "likamedtecknet uppfanns" medan det stod "plus och minus uppfanns" på ett annat kort. Så det väckte spekulationer i stil med "vilket kom först? plus-minus eller likamed? Vidare försökte vi dra paralleller mellan olika historiska händelser, uppfinningar osv. Fantastiskt roligt och engagerande spel som kanske inte ser så mycket ut för världen men som kan erbjuda en fantastiskt trevlig game session om du bara hittar rätt folk att spela det med! Enjoy!
Skriven av: remarion - 2013-02-11 23:46:59
En gång har jag spelat detta spel. Främst minns jag frågesportsdelen. Den gick ut på att ta ställning till ett påstående och avgöra huruvida det var sant eller falskt.
* Första påståendet: "Charlottenberg är den enda kommun i Sverige som börjar på C."
(Tja, tänkte jag, om nu Charlottenberg faktiskt är en kommun, så måste den vara den enda på C, för någon annan känner jag inte till. Alltså är påståendet sant.)
Svar: "Falskt. Det finns inga kommuner som börjar på C. Charlottenberg ingår i Eda kommun."
* Andra påståendet: "När du kastar två tärningar, blir det sammanlagda resultatet oftast 7."
(Javisst, svarade jag, så är det ju, det fick man lära sig redan i skolan och den kunskapen har jag haft nytta av under många partier Monopol. Påståendet är sant.)
Svar: "Falskt. Oftast blir det något annat än 7."
* Tredje påståendet: "Pythagoras sats var känd före Pythagoras."
(Ja, tänkte jag, det tror jag nog att den var, men då kallades den naturligtvis inte Pythagoras sats. Nu har jag lärt mig det här spelets upplägg. Alltså är påståendet falskt.)
Svar: "Sant. Pythagoras sats var känd redan 1000 år före Pythagoras."
Det första kravet på ett spel är att det ska vara schysst mot dem som spelar. Det gäller oavsett om det är ett avancerat strategispel som vinner "Kennerspiel des Jahres" eller om det är ett oseriöst partyspel. "Cranium" uppfyllde inte ens ett sådant grundläggande krav. Jag har aldrig spelat Cranium igen och hoppas att jag slipper göra det. Nej, ska man spela partyspel, finns "När då då" och "Alias" som är dubbelt så roliga och visar respekt för dem som deltar. Cranium är ur den aspekten ett riktigt bottennapp.
Skriven av: Fomalhaut - 2013-02-02 02:31:56
Bondespelet är ett spel som säkert kommer att fortsätta att produceras och säljas länge än. Det är ju känt av de flesta och vi vuxna förknippar det med en lycklig barndom. Men liksom man minns sin barndom i ett rosa skimmer fastän det inte alltid var så roligt varje dag, är Bondespelet ett spel som inte är speciellt roligt.
Liksom många av de gamla klassikerna (Monopol, Risk, Finans m.fl.), tar Bondespelet alldeles för lång tid. Ett parti kan vara i 2-3 timmar och mot slutet blir det bara en transportsträcka. Det är nämligen så att den som hamnar på efterkälken i början, kommer att vara på efterkälken spelet ut. Finns det inga bondgårdar till salu, kan torparen lika gärna ge upp. När de två herrgårdarna är köpta, måste övriga spelare fortsätta det eviga tärningskastandet i trekvart innan spelet är slut.
Visst kan till och med dagens barn tycka om spelet en gång eller två, men mer än så blir det aldrig. Snart har till och med ett ganska litet barn genomskådat Bondespelet och förstått att det handlar om tärningar och tur - inget annat. Det finns med andra ord ingen anledning att spela det igen för att försöka hitta en bättre strategi. Risken är tvärtom att den som börjar sin spelkarriär med några partier Bondespelet, aldrig kommer att vilja spela ett spel igen (ja, det vill säga, inte förrän de blir vuxna, minns sin barndom i ett rosa skimmer och tänker att det där Bondespelet, var inte det rätt kul?).
Köp ett Ticket to Ride i stället. Det kostar någon hundralapp mer, men kan spelas om och om igen. Bondespelet ger däremot bara en blek skugga av all den glädje som ett sällskapsspel kan innehålla.
Skriven av: Fomalhaut - 2013-02-02 02:12:26
Jag ska inte förklara hur spelet fungerar,för det kan ni läsa ändå.
Har spelat detta några gånger nu(utan att klara ett uppdrag dock).
Reglerna är inte så avancerade även om man som vanligt får gå å dubbelkolla ibland.Allt man gör läser man ju på korten och sen får man lista ut å diskutera vad som kan vara bäst att göra.Jag säger skjut först å fråga sen =) .Eftersom det är svårt att försvara sig mot kulor är det ju bättre att ta död på monstren först.Och även om man kör samma uppdrag fler gånger irad så blir det aldrig samma.Dels pga att "rummen" slumpas ut och att hur alla olika monster dyker upp,blir det aldrig tråkigt.Man vill spela igen(iaf om man misslyckats) ger en svag 9a
Skriven av: flyhbac - 2013-01-15 20:50:45
För den som spelar Ticket to Ride (originalversionen) någon gång då och då, är sannolikt kartan och spelmekaniken viktigare än de exakta biljettdestinationerna. Då är den här expansionen inte särskilt viktig. Har man däremot spelat originalspelet 20-30 gånger, lärt sig biljetterna utantill och funnit vinnande strategier... ja, då blir den här expansionen ett måste för att spela vidare. Samtidigt kan man påstå att det är roligare att i så fall lägga till en hundralapp och köpa en ny karta med nya biljetter.
Många menar att expansionen är ett måste också för att de små korten i originalet är omöjliga att spela med. Där kan man förstås ha olika uppfattningar. Själv tycker jag bara att originalspelets små kort är charmiga.
En tredje anledning att köpa USA 1910, är att det är ett sätt att komma över en uppsättning tågkort. Den som äger ett Ticket to Ride: Märklin och vill köpa de nya "Map Collections" (i skrivande stund Asien, Indien/Schweiz och Afrika), har inte passande tågkort och då kan USA 1910 vara ett sätt att få tag i sådana. Å andra sidan sägs det att man kan få tag i dem direkt från Days of Wonder i så fall. Eller så köper man ett helt nytt spel och får en extra karta på spelet.
Det kanske skiner igenom att jag inte är jätteförtjust i den här expansionen, men den har förstås sina poänger också, vilket jag hoppas framgår mellan raderna. :)
Skriven av: Fomalhaut - 2013-01-05 11:11:35
Den som vill ha variation till sitt tidigare Ticket to Ride-spelande, får verkligen mycket för pengarna i den här expansionen. På ena sidan av spelbrädet finns en extremt tight Indienkarta där spelarna gärna vill bygga sina biljetter på flera sätt samtidigt. På den andra finns en Schweizkarta som frossar i tunnlar och grannlandsbiljetter.
För att spela den här expansionen krävs tågvagnar och tågkort från ett tidigare spel.
Vagnarna kan komma från a) Ticket to Ride (originalversionen med Nordamerika), b) Ticket to Ride: Europe, c) Ticket to Ride: Nordic Countries (men då är man begränsad till högst 3 spelare), d) Ticket to Ride: Märklin, eller e) Zug um Zug: Deutschland.
Tågkorten kan komma från a) Ticket to Ride (originalversionen med Nordamerika), b) Ticket to Ride: Europe, c) Ticket to Ride: Nordic Countries, d) Ticket to Ride: USA 1910, eller e) Zug um Zug: Deutschland. Korten från Märklinversionen skiljer sig från andra utgåvor och bör inte användas till andra spel än Märklin (även om de säkert fungerar hjälpligt, men det är bara min förmodan).
I första hand är kanske den här expansionen till för det lilla sällskapet. Kartan över Indien kan som mest spelas av 4 spelare, medan Schweiz är designad för högst 3. Det innebär en ny utmaning för par eller familjer där man kanske har tröttnat på det rätt solitära och odramatiska spelet på de nordamerikanska och/eller europeiska kartorna. Den här expansionens båda kartor blir snart väldigt hårda att spela på och det sägs (fastän jag inte har provat det än) att ett trepersonersparti av TtR Indien är alldeles hysteriskt svårt.
Den indiska kartan är en av vinnarkartorna från Days of Wonders designtävling 2011. Den är designad av engelsmannen Ian Vincent och är i grunden rätt okomplicerad. Några få färjelinjer förekommer (på sådana är minst ett lokomotivkort obligatoriskt; färjor finns numera på de flesta Ticket to Ride-kartor), men annars är det mest uppenbara alla korta sträckor på 1 eller 2 rutor. Dessa korta sträckor blir viktiga i jakten på den här versionens största nyhet: Mandalabonusen. En Mandala är en biljett som är fullbordad på två helt unika sätt, alltså i princip i en cirkel. När en spelare lyckats göra detta med en biljett, betalas en bonuspoäng ut. Ju fler biljetter, desto högre bonus. Eftersom medspelarna förstås vill hindra varandra att göra en Mandala, kommer de sannolikt att blockera varandra och en redan tight karta blir ännu värre... Det är svårt, men en intressant ny företeelse.
Första gången Alan Moon gjorde kartan över Schweiz, var det för onlineversionen av Ticket to Ride. Sedan kom den som en egen expansion och nu återvänder den i och med att den alltså är baksidan av den indiska kartan. Det första som slår åskådaren, är de stora mängderna av tunnlar. Det är rentav så att mer än hälften av kartans sträckor är tunnlar! Dessa har funnits på vissa tidigare kartor och innebär att sträckan kan komma att kosta fler tågkort än spelaren förväntat sig. Å andra sidan gäller att lokomotiv här bara kan användas för tunnlar, vilket kan göra tunnlarna mer lättbyggda, då det finns två "färger" som kan användas till dessa. Kartan visar också linjer till angränsande länder, vilket hänger samman med biljettkorten, där många biljetter gäller en sträcka från en bestämd stad till ett land, respektive mellan två länder. Sådana biljetter är ofta relativt lätt avklarade, vilket mot slutet av spelet innebär ett frosseri i biljetter - här kan spelarna med lätthet klara 10-15 stycken. Poängen blir höga, men det är ett helt nytt sätt att spela Ticket to Ride.
För vissa spelare är nog ändå den här expansionens största svaghet att kartorna är fyllda av städer som kan vara helt obekanta. Den som känner till några få indiska städer får fullt upp att hitta rätt. Och har man inte studerat schweizisk geografi finns det risk för stora poängförluster när man blandat samman Locarno med Lugano eller Luzern. Å andra sidan är det kanske en spännande utmaning!
Den här expansionens brister till trots, är den ett måste för den som är verkligt hängiven Ticket to Ride. Och är man inte hängiven, ger dessa kartor åtminstone lite nya upplevelser...
Skriven av: Fomalhaut - 2013-01-04 00:13:50
Bezzerwizzer är det bästa frågespelet som vi hittills har testat. Det skulle nästan lika gärna kunna vara en "tia" om det inte vore för att man inte har provat ALLA spel där ute!!
Skriven av: dantwig - 2013-01-02 15:46:15
Spelet har jämnare frågor och har ett bättre upplägg än föregångaren. Speltiden kan vara allt ifrån 20 minuter till 1,5 timme beroende på hur mycket man diskuterar sina val och rangordningar. Spelar man det med 1,5-timmesvarianten så är spelet riktigt roligt och man får veta mycket om sina vänner.
Spelets "Bonuskort" kan man dock skippa utan att det gör någon skillnad.
Till sist - välj medspelarpar med omsorg!
Skriven av: dantwig - 2013-01-02 15:41:30
L5R är inte Magic. L5R är L5R; ett djupodlat spel om strategi, om taktik och om viss krigsföring i en levande och ständigt förändrande värld. Legend of the Five Rings utspelas i det fiktiva riket Rokugan som är löst baseras på det feodala Japan men även har influerats av annan östasiatisk kultur. I det här riket existerar åtta huvudsakliga klaner med ett antal mindre – somliga mer fientligt inställda än andra och med olika relationer till varandra – som alla tävlar om att få sätta en av de sina på tronen som Kejsare över Rokugan. Beroende på från vilken av klanerna som den nuvarande Kejsaren härstammar så har denna klan en liten fördel i spelet, och alla som spelar L5R kan påverka vem som kommer att bli nästa tronarvinge.
Spelet handlar om att försöka besegra sin motståndare på ett eller annat sätt; genom att med militärmakt slå ut dennes provinser, genom att med visa sig vara mer ärbar, genom att förtala samt förödmjuka motspelaren och trycka ned dennes ära, eller genom att ha samtliga fem Elementala Ringar ute i spel. Det finns tre typer av trupper och man rekryterar dessa från sina fyra provinser som ligger ute på spelplanen och representeras av just de Dynastikort man har tillgängliga i provinsområdet. Att slå ut motståndarens provinser med sin militära styrka innebär således inte enbart hur en spelare är på väg att ta över den andres landområden, utan man begränsar även möjligheterna till truppförstärkningar och det på fler än ett sätt då ens Dynastikort inte enbart håller just trupper utan även inkomstbringande egendomar.
Trupperna rekryteras till ens armé med hjälp av guldmynt och det är ens egendomar bland Dynastikorten, allt från risfarmer till guldgruvor, som producerar dessa mynt (varje kort gör detta en gång per spelrunda). De tre trupptyperna är Infanteri, Kavalleri samt Sjömilitär och de har olika positioner att fylla vid en strid. Oavsett trupptyp kommer de med två huvudsakliga siffervärden: Chi (mental styrka) och Force (fysisk styrka) och detta är vad som används vid drabbningar mellan trupper och provinser. Man anfaller nämligen alltid en eller flera provinser, aldrig specifika trupper eller arméer. Men väl vid ett slagfält är det där möjligt att peka ut just enskilda individer att utföra avståndsattacker mot eller inleda en duell med. Att vinna strider genererar äropoäng (liksom att rekrytera trupper från ens egen klan) och om en spelare sitter med åtminstone 40 äropoäng när man börjar sin speltur så vinner man också spelet.
Det existerar även en kortlek med Ödeskort som man drar från vid varje ny spelrunda och kan sitta med upp till 8 kort av på handen. Ödeskorten kan vara allt från utrustning och följeslagare till besvärjelser och politiska handlingar – samt även de Elementala Ringar vilka om någon spelare har alla fem av utspelade, leder till en vinst. Korten är giltiga att spelas ut vid olika faser under spelets gång och många används naturligtvis även mitt under strider för att försöka vända utfallet till ens fördel.
Legend of the Five Rings, eller L5R, är ett oerhört taktiskt och intressant samlarkortspel som inte kräver att man investerar så mycket mer än just tid till att förstå reglerna, och utan alltför monstruösa kort som besitter de mest sinnessjuka och tveksamma egenskaper. Spelet tar dessutom plats i en värld som är under ständig förändring och erbjuder massor av rik historia för den inbitne spelaren att sätta sig in i som berättar mer om såväl ens egen klan som riket Rokugan.
Skriven av: ConraDargo - 2012-12-21 14:37:39
L5R är inte Magic. L5R är L5R; ett djupodlat spel om strategi, om taktik och om viss krigsföring i en levande och ständigt förändrande värld. Legend of the Five Rings utspelas i det fiktiva riket Rokugan som är löst baseras på det feodala Japan men även har influerats av annan östasiatisk kultur. I det här riket existerar åtta huvudsakliga klaner med ett antal mindre – somliga mer fientligt inställda än andra och med olika relationer till varandra – som alla tävlar om att få sätta en av de sina på tronen som Kejsare över Rokugan. Beroende på från vilken av klanerna som den nuvarande Kejsaren härstammar så har denna klan en liten fördel i spelet, och alla som spelar L5R kan påverka vem som kommer att bli nästa tronarvinge.
Spelet handlar om att försöka besegra sin motståndare på ett eller annat sätt; genom att med militärmakt slå ut dennes provinser, genom att med visa sig vara mer ärbar, genom att förtala samt förödmjuka motspelaren och trycka ned dennes ära, eller genom att ha samtliga fem Elementala Ringar ute i spel. Det finns tre typer av trupper och man rekryterar dessa från sina fyra provinser som ligger ute på spelplanen och representeras av just de Dynastikort man har tillgängliga i provinsområdet. Att slå ut motståndarens provinser med sin militära styrka innebär således inte enbart hur en spelare är på väg att ta över den andres landområden, utan man begränsar även möjligheterna till truppförstärkningar och det på fler än ett sätt då ens Dynastikort inte enbart håller just trupper utan även inkomstbringande egendomar.
Trupperna rekryteras till ens armé med hjälp av guldmynt och det är ens egendomar bland Dynastikorten, allt från risfarmer till guldgruvor, som producerar dessa mynt (varje kort gör detta en gång per spelrunda). De tre trupptyperna är Infanteri, Kavalleri samt Sjömilitär och de har olika positioner att fylla vid en strid. Oavsett trupptyp kommer de med två huvudsakliga siffervärden: Chi (mental styrka) och Force (fysisk styrka) och detta är vad som används vid drabbningar mellan trupper och provinser. Man anfaller nämligen alltid en eller flera provinser, aldrig specifika trupper eller arméer. Men väl vid ett slagfält är det där möjligt att peka ut just enskilda individer att utföra avståndsattacker mot eller inleda en duell med. Att vinna strider genererar äropoäng (liksom att rekrytera trupper från ens egen klan) och om en spelare sitter med åtminstone 40 äropoäng när man börjar sin speltur så vinner man också spelet.
Det existerar även en kortlek med Ödeskort som man drar från vid varje ny spelrunda och kan sitta med upp till 8 kort av på handen. Ödeskorten kan vara allt från utrustning och följeslagare till besvärjelser och politiska handlingar – samt även de Elementala Ringar vilka om någon spelare har alla fem av utspelade, leder till en vinst. Korten är giltiga att spelas ut vid olika faser under spelets gång och många används naturligtvis även mitt under strider för att försöka vända utfallet till ens fördel.
Legend of the Five Rings, eller L5R, är ett oerhört taktiskt och intressant samlarkortspel som inte kräver att man investerar så mycket mer än just tid till att förstå reglerna, och utan alltför monstruösa kort som besitter de mest sinnessjuka och tveksamma egenskaper. Spelet tar dessutom plats i en värld som är under ständig förändring och erbjuder massor av rik historia för den inbitne spelaren att sätta sig in i som berättar mer om såväl ens egen klan som riket Rokugan.
Skriven av: ConraDargo - 2012-12-21 14:37:24
L5R är inte Magic. L5R är L5R; ett djupodlat spel om strategi, om taktik och om viss krigsföring i en levande och ständigt förändrande värld. Legend of the Five Rings utspelas i det fiktiva riket Rokugan som är löst baseras på det feodala Japan men även har influerats av annan östasiatisk kultur. I det här riket existerar åtta huvudsakliga klaner med ett antal mindre – somliga mer fientligt inställda än andra och med olika relationer till varandra – som alla tävlar om att få sätta en av de sina på tronen som Kejsare över Rokugan. Beroende på från vilken av klanerna som den nuvarande Kejsaren härstammar så har denna klan en liten fördel i spelet, och alla som spelar L5R kan påverka vem som kommer att bli nästa tronarvinge.
Spelet handlar om att försöka besegra sin motståndare på ett eller annat sätt; genom att med militärmakt slå ut dennes provinser, genom att med visa sig vara mer ärbar, genom att förtala samt förödmjuka motspelaren och trycka ned dennes ära, eller genom att ha samtliga fem Elementala Ringar ute i spel. Det finns tre typer av trupper och man rekryterar dessa från sina fyra provinser som ligger ute på spelplanen och representeras av just de Dynastikort man har tillgängliga i provinsområdet. Att slå ut motståndarens provinser med sin militära styrka innebär således inte enbart hur en spelare är på väg att ta över den andres landområden, utan man begränsar även möjligheterna till truppförstärkningar och det på fler än ett sätt då ens Dynastikort inte enbart håller just trupper utan även inkomstbringande egendomar.
Trupperna rekryteras till ens armé med hjälp av guldmynt och det är ens egendomar bland Dynastikorten, allt från risfarmer till guldgruvor, som producerar dessa mynt (varje kort gör detta en gång per spelrunda). De tre trupptyperna är Infanteri, Kavalleri samt Sjömilitär och de har olika positioner att fylla vid en strid. Oavsett trupptyp kommer de med två huvudsakliga siffervärden: Chi (mental styrka) och Force (fysisk styrka) och detta är vad som används vid drabbningar mellan trupper och provinser. Man anfaller nämligen alltid en eller flera provinser, aldrig specifika trupper eller arméer. Men väl vid ett slagfält är det där möjligt att peka ut just enskilda individer att utföra avståndsattacker mot eller inleda en duell med. Att vinna strider genererar äropoäng (liksom att rekrytera trupper från ens egen klan) och om en spelare sitter med åtminstone 40 äropoäng när man börjar sin speltur så vinner man också spelet.
Det existerar även en kortlek med Ödeskort som man drar från vid varje ny spelrunda och kan sitta med upp till 8 kort av på handen. Ödeskorten kan vara allt från utrustning och följeslagare till besvärjelser och politiska handlingar – samt även de Elementala Ringar vilka om någon spelare har alla fem av utspelade, leder till en vinst. Korten är giltiga att spelas ut vid olika faser under spelets gång och många används naturligtvis även mitt under strider för att försöka vända utfallet till ens fördel.
Legend of the Five Rings, eller L5R, är ett oerhört taktiskt och intressant samlarkortspel som inte kräver att man investerar så mycket mer än just tid till att förstå reglerna, och utan alltför monstruösa kort som besitter de mest sinnessjuka och tveksamma egenskaper. Spelet tar dessutom plats i en värld som är under ständig förändring och erbjuder massor av rik historia för den inbitne spelaren att sätta sig in i som berättar mer om såväl ens egen klan som riket Rokugan.
Skriven av: ConraDargo - 2012-12-21 14:34:30
Beroendeframkallande, mycket välgjort frågespel för sifferintresserade!
Riktigt spännande frågor. Vi kunde inte sluta!
9,5 av 10 för målgruppen 15-35 siffernördar, men det går att spela med hela familjen och är kul för alla!
Skriven av: Berra - 2012-12-14 12:27:55
Det här är ett mycket vackert och mycket fascinerande spel som passar historienörden alldeles utmärkt. Däremot ska man se upp om man är den vanlige brädspelsnörden som vill ha ett snabbspelat multiplayerspel - det är inte Crown of Roses till för, trots att det står tre timmar i beskrivningen (även om det finns sätt att speeda upp det är tre timmar inte realistiskt).
Om du vill ha ett enkelt, snabbspelat actionlir om kriget så skaffa Richard III från Columbia (dock bara för två). Om du däremot har gott om tid och gillar tyngre spel som Here I Stand är det här för dig.
Skriven av: Delirium_EU - 2012-12-06 10:03:00
har du inte spelat det här spelet så är det ett måste om du är en boardgamernerd. man kan spela med så många strategier och måste försöka hinna före och manipulera sina motståndare för att kunna nå toppen. helt klart ett av dem bästa spelen i sin genré
Skriven av: zizou86 - 2012-11-27 09:49:58
grundspelet i sig går mycket snabbt att lära sig och förstå hur man ska göra för att man ska kunna få mycket poäng, en 2:a omgång kan lätt mer än dubbla poängen då man vet hur man ska göra. men som sagt tidigare så ska man köpa till en eller några expansioner för att det inte ska bli tråkigt i längden, framför allt för dem som vill ha lite mer strategi och högre svårighetsgrad
3,5/5 stjärnor från mig
Skriven av: zizou86 - 2012-11-27 09:46:13
Jag blev helt klart positivt överraskad, spelet är extremt enkelt att lära sig, tar max 3 minuter att läsa reglerna och förstå hur spelet fungerar. Roligt att ett spel som är kopplat till historien och man faktiskt lär sig ett och annat av, även om det bara är årtal. Dessutom så blir man rätt ofta chockad hur tidigt/sent vissa saker kom!
Jag skulle rekommendera detta om du vill spela det med dina kompisar som inte spelar så mycket spel, dina föräldrar, arbetskamrater osv. Kanske inte optimalt spelt bland rutinerade brädspelare, men samtidigt tar det bara 10-15 minuter så fungerar bra som filler :)
Rekommderas!
Skriven av: JesperKarlberg - 2012-11-24 21:42:42
först mötet med bezzerwizzer var otroligt imponerande. jag är inte allt för förtjust i frågespel men tack vare det att bezzerwizzer även har en taktiskt bit och en chans att svara på andra lags frågor på ett roligt sätt blir det otroligt kul! perfekt spel för vuxna att plocka fram efter middagen! ett extra plus är desginen på spelet som är väldigt stilfull.
Skriven av: jownie - 2012-11-24 17:36:05
Helt underbart, bra aktion, oförutsägbart,helt ny spelidé,
med massor av skratt på vägen.
En riktig höjdare
filip
Skriven av: filipoltin - 2012-11-19 17:51:33
Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.
E-post: info@worldofboardgames.comOrdrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.
Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.